Heuvel op en heuvel af - Reisverslag uit Seßlach, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu Heuvel op en heuvel af - Reisverslag uit Seßlach, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

Heuvel op en heuvel af

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

30 Juni 2018 | Duitsland, Seßlach

Dag 14 Immelborn-Henfstäd 58km

Wat een alternatieve camping was dat zeg, in Immelborn. De douches zijn meer bestemd voor badgasten, dan voor campinggasten. Geen douchegordijn niks. Gelukkig is er niemand meer, behalve wij die nog gaan douchen. Vroeg op vanmorgen, want de zon schijnt al volop. We hebben niks te klagen over het weer! Beetje saaie route vandaag en al snel hebben we 20km weggetrapt. Over het asfalt en door akkers heen. Bij een supermarkt broodjes gehaald en een donut gegeten.
In Meiningen broodje braadworst gegeten op de markt. Als de kans zich voordoet moeten we er één eten!
Om half vier bij een kanoclub aangekomen. Alleen Hollanders mogen er hun tent opzetten. Hahaha. Eerst een halve liter alcohol vrij bier gedronken. Heerlijk koud. Daarna plekje voor de tent aangewezen gekregen en de douche gezien. Deze is nog primitiever dan gisteren. Een douche in de jungle met echte planten. Het toilet is een dixi.

Dag 15 Henfstädt-Seßlach 65km

We hebben ervoor gekozen om de alternatieve route te nemen vanaf Bad Rodach. Dit omdat daar nog een camping extra ligt. Anders moeten we ruim 80km fietsen en dat is gewoon te veel.
Na een klein uurtje fietsen komen we bij Kloster Veßra. Een soort openluchtmuseum, waar we besluiten om rond te lopen. Na een uur stappen we weer op de fiets. Het eerst komende uur hebben we weer een paar pittige klimmen en bereiken de 428 meter. De afdaling wordt beloond met 60/70 meter lager. In Hildenburghausen eten we een broodje langs een vijver. Na 3uur pas 20km gefietst.
Feitje: hier in Duitsland zijn op zaterdagmiddag bijna alle winkels gesloten. Alles uitgestorven! Dat kunnen wij ons in Nederland niet voorstellen.
Heuvelachtig klimmen wij verder. Deze klimmen worden niet eens meer vermeld in het boekje. Moeten het onderhand maar als gewoon beschouwen, maar toch pfff. In Bad Rodach heerlijke ijscoupe gegeten. Lekkere verkoeling. Hier begint de alternatieve route letterlijk door een weiland, maar we zitten echt goed.
Om half 6 klimmen naar de camping mét een soort privé natuurbad en ligweide. Hier gaan we morgen onze rustdag nemen!! Tent opgezet en vanavond BBQen. Morgen luieren bij het water en niets doen.

Zeer zonnige groetjes van ons xxx

• 03 Juli 2018 - 18:14

Yvonne:

Haha grappig dat je nu achter dingen komt zoals die winkels die dicht zijn op zaterdag middag. Wij is normaal, hadden we vaak last van als we op wintersport gingen. Gelukkig kan je bij de benzine pomp wel terecht in ons geval. Gelukkig kan je wel douche, mijn nichtje fiets IJsland rond en staat op campings waar niet eens een douche is. En daar is het ook nog eens koud en regen. Hebben jullie het beter daar. Lekker rusten morgen. Doei doei x

• 03 Juli 2018 - 18:40

Hessel En Christel:

Erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Onuitwisbare ervaring zo samen metvader/dochter Topprestatie

• 03 Juli 2018 - 22:16

Eline:

Leuk om te lezen weer!
    Goed bezig hoor.
    Geniet van jullie welverdiende rust morgen:)

• 04 Juli 2018 - 07:57

Ashley:

Wat ontzettend leuk om met jullie fietsvakantie mee te lezen, zijn we er toch met zijn alleen een beetje bij!

Geniet van het luieren vandaag!