We gaan lekker! - Reisverslag uit Immelborn, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu We gaan lekker! - Reisverslag uit Immelborn, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

We gaan lekker!

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

28 Juni 2018 | Duitsland, Immelborn

Dag 11 Wahlhausen-Altenburschla 39km
Dag 12 Altenburschla-Berka 66km
Dag 13 Berka-Immelborn 51km

We zijn vanaf maandag iets slingerend door West en Oost Duitsland gegaan en dat zal dinsdag weer het geval zijn. Daarna verlaten wij West Duitsland en blijven dan in Oost Duitsland. Bij het plaatsje Lindewerra over een fietspad gereden dat tot 1989 de grens was: het ijzeren gordijn. Foto's op het bord laten zien hoe het er vroeger uit zag. Een strook van 500 meter breed ontdaan van bomen, struiken en obstakels. In het midden een ijzeren hekwerk van 3 meter hoog. En een strook landmijnen. En aan de oostzijde allemaal wachttorens.

Even na Wahlhausen komen we langs "de tandem ". Een monument ter herinnering aan het ijzeren gordijn. Het stelt een soort brug voor op de oude grens. Dat Oost en West samen de toekomst inrijden. Best indrukwekkend!

Wat ons opvalt hier in Duitsland is dat mensen hun honden keurig netjes langs de kant houden als er fietsers aankomen.
Het tweede wat ons opvalt is dat er meer mensen stroom afwaarts gaan ipv stroom opwaarts wat wij doen.

Nog steeds afwisselend bos, akkerbouw, asfalt, kiezelstenen. Van brede tot hele smalle paadjes. Van klimmen en lekker afdalen. Bijzondere van vandaag waren de kalimijnen. Hoge zoutbergen van ong. 200 meter hoog.

Elke dag ons tentje op een nieuwe camping opzetten. Niet wetend wat de camping er te bieden heeft.
Leuke anekdote: Daniëlle heeft een handig haakje in haar tent waar zij haar fietssleutel aan kan ophangen, zodat zij hem niet kwijt raakt. Maar dan moet je hem wel uit de tent halen voordat je hem oprolt en achterop je fiets legt. Hahaha. Gelukkig is de reserve sleutel binnen handbereik.

Ps super mooi weer hier en leuk om jullie reacties te lezen.
Kus van ons

• 30 Juni 2018 - 11:55

Mireille:

Whahahahaha lekker ding!
    Ik denk aan jullie vanaf playa Wemeldinge. Kussss

• 30 Juni 2018 - 13:35

Doris :

Heel veel respect voor jullie.Ik ben aan de Middellandse zee om warm te draaien voor de Laura,hetgeen maar lekker
    een peuleschil is vergeleken bij jullie tocht.
    Heel leuk om jullie te volgen,groeten

• 30 Juni 2018 - 16:15

Jolanda:

Haha handig zo'n haakje. Zal vast niet nog een keer gebeuren.
    Succes ♡

• 01 Juli 2018 - 04:50

Nieske:

hallo stoere pa en dochter..... fijn dat het zo goed gaat en dat ook jullie mooi weer hebben.... nog 13 dagen na van daag, als ik het goed heb en jullie zijn beide een hele mooie ervaring en herinnering rijker en zeker jij Daan wat een prestatie!!!!!!! dikke kus

• 01 Juli 2018 - 07:46

Henny Stam:

Ha stoere mensen. Voor jou Daniëlle de eerste lange fietstocht is het een hele belevenis.En wat gaat het allemaal goed zeg. Mooi weertje. Geen pech, lekker eten. mooie tocht. Op de helft vandaag en al zoveel geluk. Ik verwacht je wel een keertje in Harderwijk met je fotoalbum. En Hans wil graag alle belevenissen met je delen. Ik lees je verslag voor en hij wil je zo achterna. Dus ik bedoel. Als het je te pakken krijgt wil je nooit meer anders. Nu Fran nog op de fiets he. Groetjes aan je Pa en veel succes met de tweede helft.

• 01 Juli 2018 - 07:49

Henny Stam:

He Danielle, ik heb gisteren 50 km gefietst. Wie had dat ooit gedacht. Ik bedoel maar...de wonderen zijn de wereld niet uit Enthousiasme werkt aanstekelijk!

• 01 Juli 2018 - 15:21

Ans:

Jullie zijn toppers en heel veel mooie momenten nog samen veel plezier geniet ervan

• 01 Juli 2018 - 23:44

Inge:

Ha kanjers , wat doen jullie t goed ! Goed om jullie ook af en toe te zien op de videochat . Vooral jou enthousiasme Danielle is heerlijk om te zien / lezen . Na een rustdag vandaag er weer lekker tegenaan ! Genieten en voorzichtig ! Dinsdag t.m vrijdag fietsen we met jullie mee , alleen lekker vlak ! Tot horens , kus van mij

• 02 Juli 2018 - 07:07

Fran En Michael:

Een goeiemorgen allebei, wij zijn super trots op jullie en zeker op jou daan dat je dit zo doet. We gaan alweer de derde week in en het gaat hier thuis ook goed hoor. Zet hem nog even op en we houden van jullie groetjes thuis.

• 02 Juli 2018 - 08:15

Theo En Jitske:

2 juli 2018 08:10 | Door: Theo en Jitske

Wow, stelletje bikkels!! Veel succes met jullie verdere tocht!
    Bert , superbedankt voor het mooi en gratis repareren vd motor!!
    Groetjes van Theo en Jitske

• 03 Juli 2018 - 08:16

Samantha:

Ha nichtje en oom! Wat leuk om te lezen dat de fietstocht goed gaat en dat jullie mooi weer hebben. Een hele prestatie; doe het jullie niet na! Vast een hele bijzondere reis zo met z’n tweetjes. Geniet ervan en zet hem op. Dikke kus!