Twee weken onderweg - Reisverslag uit Lichtenfels, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu Twee weken onderweg - Reisverslag uit Lichtenfels, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

Twee weken onderweg

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

02 Juli 2018 | Duitsland, Lichtenfels

Dag 16 Seßlach rustdag.

Vandaag hebben we een rustdag. Lekker uitgeslapen en in het zonnetje genoten van een gekookt eitje. Na een kopje koffie en een beetje opruimen van de tent, zijn we naar het stadje gefietst. Door de stadsmuur naar binnen en naar de Johannes kerk gefietst. We konden naar binnen........
Helemaal versierd met gele bloemstukjes en vaandels. Er staan maar liefst 4 altaren en er zijn ontzettend mooie plafondschilderingen. Adembenemend!!!
Tegen de middag hebben we ons omgekleed en hebben heerlijk de hele middag van de zon en het natuurbad genoten.
Dat is goed toeven met 28 graden.
Heerlijk uit eten geweest, super leuke tent. Gewoon aanschuiven bij de buren aan één lange tafel. Bert heeft zuurkool, gebakken bloedworst en leverworst gegeten. Getverderrie! Danielle heerlijke cordon blue.
Wat een heerlijke rustdag is dit geweest.

Dag 17 Seßlach-Lichtenfels 43km

Zonnetje weer lekker op de tent, dus vroeg uit de veren. De route ziet er vandaag rustig uit in het boekje, maar er zaten weer flinke klimmen in. De stad Lichtenfels staat bekend om de mandenmakers en overal waren dan ook manden te zien. Niet veel later komen we aan bij de camping langs de Main. Hoe later het op de dag werd, hoe meer Nederlandse fietsers er op het veld komen te staan.
Vanavond koken we weer zelf ons eten. Tortellini met groenten en gehakt. Een pond gehakt voor met z'n twee is wel erg veel, dus bakken we een deel als hamburger voor morgenochtend als ontbijt. jammie.
Na het eten gaan we nog even bij de Caribische Cocktail bar een kopje koffie drinken, waar 2 Belgen voetbal zitten te kijken.
Helemaal op de fiets hierheen om voetbal te kijken haha. Maar de Belgen hebben wel gewonnen vanavond.

Vanuit het verre Duitsland doen wij jullie de groetjes xxx