Een pittige dag - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu Een pittige dag - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

Een pittige dag

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

22 Juni 2018 | Duitsland, Warburg

Dag 7 Paderborn-Warburg 80km

Het was de bedoeling om vanmorgen om 7 uur op te staan om nog een stukje op de site te zetten. Helaas begint het net als gister ochtend te regenen. In de tent alles ingepakt en aangekleed. Het is fris vandaag en Daniëlle heeft een fiets broek, joggingbroek, hemdje, t-shirt, fleece vest en een windjack aan. Onder het afdakje van het café ontbeten. Het is dan weer even droog om de kletsnatte tenten in te pakken.
In Paderborn even zoeken naar de juiste weg en door de Michaelstraße gereden :) Richting Borchen toch onze regenbroeken aangetrokken en even later in een tunneltje kunnen schuilen voor een korte, hevige bui. We gaan door bossen en weilanden in de richting van Kluskapelle voor een kopje koffie. Als we daar aankomen zijn ze eigenlijk nog niet geopend, maar we krijgen tóch een kopje koffie. Weer een korte, hevige bui. We zijn steeds net op tijd om te schuilen. In een klein kerkje binnen gekeken en onze naam in het boek geschreven.
De volgende 12km zijn rustig slingerend met de wind in de rug. Na Husen gaan we 5km langzaam omhoog. Heel rustig 7km per uur met af en toe een stop. Daarna nog een klim van 1,5km tot 8% omhoog. Dan aan het eind mogen we naar beneden. Daniëlle gaat 40km naar beneden, Bert gaat iets harder....
Onderaan komen we langs bizons en fietsen we naar Scherfede om boodschappen te halen. De supermarkt ligt niet op de route en we komen in een bui terecht. Doorfietsen dus.
De laatste 14km willen we de korte route nemen, maar die is niet bekend op de Garmin. Dan zien we eindelijk de camping. Nog even 13% omhoog en daar worden we vriendelijk onthaald door Frau Karin. Ze vraagt of wij eten hebben voor de avond. Nee. We kunnen dan kiezen uit drie soorten vlees met groenten en aardappels erbij. Eerst de tent opgezet en om half acht kunnen we aanschuiven. Heerlijk!!!!!
Koffie bij de tent gedronken en lekker gaan douchen. Om half 10 ons matje weer opgezocht en moe in slaap gevallen.

Morgen (zaterdag) een rustdag in Warburg

Groetjes van het fietsduo en xxx

• 24 Juni 2018 - 11:04

Riny En Hans:

Wat een regen zeg! Vreselijk! Hopelijk zijn dit de laatste buien en schrijven jullie daarna weer, dat het weer te heet is:) In ieder geval weer genoeg meegemaakt.
    Nog heel veel succes en zet um op:)
    Gr.Hans en Riny

• 24 Juni 2018 - 16:23

Gerda:

Jullie zijn echte doordouwers hoor! Gewoon doorfietsen ... hopelijk wel het betere weer tegemoet.
    Waar hebben wij het hier dan over...65 km met de Rabobank Sponsorfietstocht met wind...
    Lekker verder genieten van jullie gezamenlijk fietstocht.

• 25 Juni 2018 - 10:01

Joke En Wim:

Wat is dit afzien; dan hebben wij het in Griekenland beter gehad al was het voor Griekse begrippen wel slecht. En nu maar hopen dat het weer snel beter wordt en de fietstocht leuker gaat worden.
    Veel succes en blijven trappen. gr Joke en Wim

• 25 Juni 2018 - 17:40

Jennifer:

Jullie verslagen zijn heel beeldend. Gestaag door weer en wind, stijgend en dalend, schuilend en weer tevoorschijn komend met aan het eind een dampende warme maaltijd, warme douche, slaapmat gevolgd door een rustdag. Welverdiend lijkt me. Liefs, Jennifer.

• 25 Juni 2018 - 20:28

Henny Stam:

Ha Danielle,
    Hans zegt dat als je dit stuk voorbij rijdt, het verder nooit meer regent onderweg. En wie kan het beter weten dan hij. Hij heeft hetzelfde meegemaakt op dezelfde plek. Bijzonder toch he. . Tja een regen baaldag hoort erbij. Je zal van alles meemaken, maar je vergeet deze reis je leven lang niet meer.
    Leuk om jullie zo te volgen. Wij zijn in Drenthe om te fietsen. Ook best leuk.

• 26 Juni 2018 - 06:57

Nieske:

hee, toppers ,hopelijk hebben jullie nu ook 'n zonnetje..... maar het is nog steeds een stoere onderneming Daan.... maar pas goed op elkaar en jullie komen er vast en zeker. dikke knuffel en succes met de volgend kilometers

• 26 Juni 2018 - 10:48

Eline:

Pff Daan wat een doorzetters zijn jullie. Klinkt inderdaad als een pittig stuk van de reis. Nu even bijkomen en dan hopen op goed weer voor de rest van de reis.
    Succes en veel plezier nog!