Waar slapen we vannacht? - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu Waar slapen we vannacht? - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

Waar slapen we vannacht?

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

21 Juni 2018 | Duitsland, Paderborn

Dag 5 Flaesheim-Uentrop 71km

Volop zon vandaag. Door een wegversperring bij Ahsen moesten we een andere route nemen. Op aanwijzing zijn we langs het Alte-fahrt kanaal gereden en daar konden we de route weer oppakken. Twee keer een flinke klim van 8%. Bert zijn knieën kraken niet, maar zijn fiets des te meer. Allebei af en toe afgestapt en lopend omhoog. Bij Schloss Cappenberg een broodje gegeten onder de parasol.
We willen in de plaats Hamm bij de jeugdherberg overnachten, maar het zag er zo leeg uit, dat we toch maar besluiten naar de volgende camping te gaan. Het is wel weer even zoeken, waar deze zich bevind en dat is dit keer niet op de route.
We fietsen langs een drukke autoweg en onder de snelweg door. Daar is gelijk naast de snelweg de camping. Vannacht geen vogels, maar auto's die we horen.
Super vriendelijke vrouw bij de receptie, die een koud biertje voor ons heeft en een ontbijt morgenochtend. Op de achtergrond zien we de kerncentrale van Uentrop.

Dag 6 Uentrop- Paderborn 74km

De broodjes lagen vanmorgen al op ons te wachten. Wat een luxe! In de verte zien we donkere wolken aan komen. Als die maar langs ons trekken vinden we het niet erg. Als Danielle na het ontbijt uit het douche hok komt heeft het dus even kort, maar heel hard geregend. Bert heeft in alle snelheid alles in de tentjes gegooid en de luifels dichtgetrokken. Ook tijdens het inpakken houden we het niet droog. Alles dus kletsnat ingepakt. Bij de receptie kunnen we nog een kop koffie krijgen en dan gelukkig droog weer op weg. Onze oranje vestjes aan en langs de autoweg met wind mee onze route bij Lippborg weer oppakken.
Veel weggetjes langs water, stuwdammetjes en door kleine plaatsjes.
In Delbrück boodschappen gedaan en een beker vruchtenmelk bij de kerk gedronken.
Stiekem door een wegversperring gereden waar toch niemand aan het werk was naar de jugendzeltplatz voor vannacht. Dat is geen optie!
Na anderhalve kilometer komen we aan bij hotel/camping Stauterassen waar we de tent op kunnen zetten.
Wifi is gratis, er is koffie en de douche kost 1 euro voor de mannen en 2 euro voor de vrouwen.......die hebben meer haar om te wassen hahaha

Na het opzetten van de tent gegeten en de vaat onder de douche gezet, bij gebrek aan een afwasruimte. Binnen een kop koffie met voetbal op de achtergrond. Lekker warm hier binnen en gezellig.