Het hoogste punt - Reisverslag uit Fichtelberg, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu Het hoogste punt - Reisverslag uit Fichtelberg, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

Het hoogste punt

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

04 Juli 2018 | Duitsland, Fichtelberg

Dag 18 Lichtenfels-Wirsberg 73km

Heerlijk ontbijt en flinke zon al vroeg op de dag. Vrij snel na vertrek, lag de ketting van Danielle eraf. Handige pap legt hem er snel weer op. Lekkere fietsdag vandaag. Af en toe een klim, maar het meerendeel door akkers en langs het spoor. Super leuke stad Kulmbach waar we lunchen en doorheen lopen. Bert houdt zijn pet in de fontein en zet hem dan op zijn hoofd. Koud!!!!
De hele dag langs het spoor en misschien maar 2 treinen gezien.
We wijken van de route af voor de jeugdherberg voor vannacht. Bert waarschuwt al voor het woord herBERG. Niets over gelogen, wat een klim. Een uur wachten tot we binnen mogen komen en dan moeten we toch nog ons tentje opzetten, omdat er kinderen in de herberg logeren.
We kunnen eten wat de pot schaft en morgen ook ontbijten. Dat klinkt natuurlijk weer super. We eten gezellig in de grote zaal samen met al die kinderen!

Dag 19 Wirsberg-Fichtelberg 37km

Vandaag een korte route, maar wel naar het hoogste punt van de route naar Praag! We begonnen de dag op zo'n 300 meter en we zijn geklommen naar 820 meter. Een heel stuk konden we fietsend doen met 10km per uur 12km lang. Af en toe even stoppen, want het is nog best warm. De temperatuur ligt op 26 graden, dus veel drinken onderweg. Het laatste stuk hebben we de fietsen naar boven geduwd. Dan is 400 meter met 17% best lang. We zijn op de skigrens aangekomen en fietsen onder de springschans en de stoeltjes liften door. Er is ook een hele lange rodelbaan, maar helaas ligt het begin onderaan, anders hadden we hem kunnen gaan doen.
Morgen is de stop net over de grens van Tsjechië. Een ander land met een taal die we niet kunnen verstaan en lezen. We hopen een eind te kunnen komen met Duits.

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en tot het volgende verslag.
Dikke kus van de fietsers

• 04 Juli 2018 - 18:17

Doris:

Wat zijn jullie een stelletje bikkels.Dat is wel heel wat anders dan onze tweede dag Laura.Niets klimmen of dalen. Wij hebben ook heel erg mooi weer. Hebben jullie er nog veel zin in?Ga zo verder en heel veel succes in het nieuwe land.

• 04 Juli 2018 - 20:07

Riny En Hans:

Hallo samen,
    Jullie zijn echt al ver:) Het weer is al een stuk lekkerder zo te lezen. Maar of dat nu zo fijn is om naast de fiets lopen........dat lijkt mij niet zo'n succes. Straks maar een stukje "plat"opzoeken.
    De taal zal vast een extra uitdaging zijn. Handen en voeten en vooral je fantasie gebruiken.
    Het gaat jullie vast lukken. Veel plezier en succes nog.

• 04 Juli 2018 - 22:55

Inge:

Hee lieverds , wat een respect voor jullie , dan vinden wij met de LAURA dat de wind wel iets minder mag , nou ik zeg niks meer ! Maar jullie enthousiasme is nog steeds top .Houden zo . Suc6 en tot de volgende ! Kusss

• 05 Juli 2018 - 17:59

Henny Stam:

Jullie hebben maar twee Duitse woorden nodig. Ik zoek ze even op(haha) Essen und schlafen bitte!
    Naast de fiets en dan ook nog duwen, dat lijkt me minder leuk, maar met roets zoef naar beneden in gedachten ben je er sneller dan je denkt. Succes kanjers. Wat gaat het voortreffelijk.

• 06 Juli 2018 - 14:32

Rita:

Hee,kanjers,gaat het goed?

Ook na gisteren , even schikken voor het thuisfront