Daar zijn we weer.... - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer.... - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer....

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

18 Juni 2018 | Duitsland, Wesel

Dag 2 Maurik- Herwen 68km

Het ochtend ritueel is opstaan, ontbijten, spullen pakken, koffie drinken en alles op de fiets laden. Dit alles gebeurt in 2 uur tijd. Dit proberen we elke ochtend aan te houden. Er staat een aardig windje, dus jack aan vandaag. Spierpijn hebben we gelukkig niet, billen zijn bij Daniëlle iets gevoelig. De dag weer langs de Rijn begonnen over de dijk. Windje mee gaat prima zo. Bij een Romeinse wachttoren koffie gedronken met een verwenkoek.
Een broodje gegeten op een bankje en een wegversperring door een hardloopwedstrijd. (moet geen gewoonte worden haha). Lange stukken door de weilanden en langs kasteel Doornenburg. Bij de pont naar Pannerden staat Jolanda (collega van Daniëlle ) om ons uit te zwaaien. Super leuk!!!
Bij de camping in Herwen een klein leuk plekje en we mogen gebruik maken van de blokhut. Eerst tenten opzetten en douchen. Alle kookspullen mee naar de blokhut en daar macaroni gegeten en koffie gedronken. Ondertussen valt er een klein buitje. We mogen op eigen verantwoording kersen plukken uit de boom. Gelijk weer onze portie fruit binnen. Voorbereidingen getroffen voor morgen en daarna ons matje opgezocht.

Dag 3 Herwen - Wesel 65km

Na een wat lichte nachtrust, alles weer op de fiets gekregen. Naar Tolkamer waar we met een high five de officiële route naar Praag oppakken. We gaan nu écht beginnen. Zelfde weer als gisteren, maar weer windje redelijk in de rug. Al kletsend komen we aan in Emmerich. Bekend terrein voor ons. Leuk om dat nu met de fiets te bereiken. Onze eerste Duitse torte hebben we binnen. Helaas hebben we ook een beetje miezer regen, de temperatuur is lekker. Tot aan Rees achter elkaar doorgefietst en daar weer een mijlpaal: onze eerste braadworst!
Een stuk planeten route gefietst en ook een stukje fout gefietst. Hoort erbij, maar de juiste weg snel weer gevonden.
Aangekomen bij een hele grote camping bij Wesel. Super saai en ongezellig. Tent opgezet naast een andere Praag fietser. Daarna douchen. Mijn hemel: het leek wel een Grieks badhuis, met gokautomaten. Bij de imbiss gyros gegeten. Een flink bord vol!
Geen Wi-Fi hier, maar even 3G gebruikt en het thuisfront geappt. Daarna ons matje weer opgezocht. Lekker slapen als er tenminste geen vogel tussen de buitentent en binnentent zit. (waar Bert dus last van had haha)

Dat was het weer even. Super bedankt voor de leuke reacties van ons allebei xxx

• 20 Juni 2018 - 20:46

Inge:

Superleuk om te lezen .Wat ben ik trots op jullie , ga zo door ! Voorzichtig en genieten !dikke kus