We zijn in Praag aangekomen! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu We zijn in Praag aangekomen! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

We zijn in Praag aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

10 Juli 2018 | Tsjechische Republiek, Praag

Dag 23 Klaster Tepla-Ejpovic 79km

Een lange etappe hebben we vandaag voor de boeg tot de volgende camping. Ze zijn schaars die campings hier in Tsjechië. Net als de koffie-en koekenbakkers die we in Duitsland hadden. Weer een dag met veel zonnestralen, maar ook weer die flinke klimmen en slechte wegen. We kijken er steeds meer tegenop. Ook omdat Bert zijn ribben goed voelbaar zijn. Het zijn echt klutswegen. Na een kilometer of tien komen we bij een enorm klooster, waar we even zijn afgestapt en rondgekeken hebben. Niet veel tijd, want we moeten door. Bij een camping koffie gedronken en aangezien we er iets bij willen adviseert het meisje palacinka met marmeladou. Nou doe maar dan. Geen idee wat we krijgen. Is het gewoon een pannenkoek met jam en ijs. Maar wel lekker! We fietsen vandaag weer veel door de bossen en hebben een lekkere afdaling met haarspeldbochten. Onderaan gekomen staat er een bord met 12% whaaah. Weer klimmen dus. Aan het eind van de middag bereiken wij de plaats Plzen. Inderdaad als je er een i tussen zet heb je bier. Hier hebben we op het plein gegeten en besloten om toch nog even 14 km erbij te pakken. Dan scheelt dat weer voor morgen. We fietsen langs de brouwerij dat eruit ziet als een attractie park. Die laatste paar km iets overschat en om 20 uur op de plek om onze tent neer te zetten. Meer is het ook niet. Kopje thee gezet en gedoucht. Dan is het alweer bedtijd.

Dag 24 Ejpovic-Zadni Treban 68km

De laatste lange etappe vandaag. Bert zijn ribben worden gevoeliger en eigenlijk zijn we toe aan een rustdag, maarrrrr Praag is om de hoek en we willen daar morgen aankomen met een korte rit. Vandaag zit het aan het begin van de rit niet mee. We hebben vals plat en lijken niet vooruit te komen. Na het hoogste punt van deze etappe met hobbels en butsen mogen we dalen. Bijna 24 km lang naar beneden over het asfalt. Een welkome verademing. Mooi op tijd op de camping en daar weer zelf een avondmaal gekookt.

Dag 25 Zadni Treban-Praag 40km

De laatste fietsdag. Bert heeft heel erg last van zijn ribben. Daniëlle geholpen met zijn tent afbreken en met pijn en moeite is hij op zijn fiets geklommen. Rustig fietspad langs het water naar Praag. Bij een supermarkt een diepvrieszak met wortels en doperwten gekocht en een half uur tegen de ribben van Bert gehouden. De fietsbrug over de Berounka hebben we fiets voor fiets naar boven geduwd. Onder de snelweg door naar het fietspad naar Praag. De A1 is een fietspad waar je heel veel wandelaars, skeelers en fietsers tegenkomt en waar we nog even een koffiestop doen. Dan begint het heel hard te regenen en te onweren. Net op tijd gestopt dus. Na een uur kunnen we weer droog verder. Op naar de camping op een schiereiland in de Moldau. Maar hoe komen we aan de overkant. In het boekje staat dat we de autoweg over moeten. Maar hoe.... echt het verkeer raast langs ons heen en we zien het echt niet zitten om daar langs te gaan fietsen. We kiezen voor een veiligere oplossing: langs het water op zoek naar de brug over het water. Pontje geen optie met de fiets. Verder en verder richting het centrum van Praag en dan over een brug naar de andere kant. Er moet écht nóg een brug komen naar de camping... Daniëlle ziet het even niet meer zitten, maar we hebben ook geen alternatief voor de nacht. Dan is daar dan eindelijk de brug! We hebben de camping en de fietstocht gehaald. We zijn in Praag!!!!!!

Trots en met wederzijds respect geven wij elkaar een dikke knuffel en een high five.

Morgen heerlijk zonder de fiets de toerist uitgehangen in het centrum!!!!
Vanaf Praag iedereen bedankt voor de reacties en het meeleven.

Dikke kus van twee trotse fietsers

• 11 Juli 2018 - 17:53

Hetty Gouka:

Wat een Top prestatie van jullie. Van Harte Gefeliciteerd met het behaalde succes.Hetty

• 11 Juli 2018 - 17:59

Yvonne:

Super knap gedaan van jullie. Daar mag je trots op zijn

• 11 Juli 2018 - 19:28

Eline:

Wauw! Super geDaan;)
    Echt onwijs knap. Ik zou het jullie niet na doen. Nu lekker even lekker genieten en trots op julliezelf zijn!

• 11 Juli 2018 - 19:47

Inge:

Hee lieverds, top gedaan ! Zoooo trots op jullie. Geniet maar even zonder fiets , alhoewel lopen ook niet meeviel hè. Dikke kussss

• 11 Juli 2018 - 20:43

Annet:

Jullie mogen super trots zijn. Wat een reis hebben jullie gehad! Nu lekker genieten van het mooie Praag!

• 12 Juli 2018 - 05:48

Jolanda :

Super gaaf. Wat een afstand hebben jullie gefiets. Wees trots op jezelf.
    Dikke kus voor jullie en geniet nog even in Praag.

• 12 Juli 2018 - 07:01

Marius:

Geniet van jullie verblijf in Praag. Prachtige stad! Wel verdiend zo'n rustige periode na die geweldige fietstocht.

• 12 Juli 2018 - 10:11

Ton Rn Jennifer:

Heel erg leuk en toch maar weer een hele prestatie en nu nog even gezellllig Praag verkennen en is Danielle nu besmet met het fiets kamperen? Goede reis terug. Groeten van Jennifer en Ton.

• 12 Juli 2018 - 10:36

Mireille:

Super trots!
    Veel plezier als toerist!
    Kussen van ons xxx