Tsjechië - Reisverslag uit Klášter, Tsjechische Republiek van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu Tsjechië - Reisverslag uit Klášter, Tsjechische Republiek van Bert en Daniëlle - WaarBenJij.nu

Tsjechië

Blijf op de hoogte en volg Bert en Daniëlle

07 Juli 2018 | Tsjechische Republiek, Klášter

Dag 21 Elisenfels-Podhrad 30km

Na de nacht in het Gasthaus met ontbijt gaan we voorzichtig de route weer vervolgen. De fietsen hebben vannacht in een grote schuur gestaan en moeten nog wel even herpakt worden. Bert heeft geen last van zijn hoofd, maar wat gevoelige ribben. Een kilometer of tien fietsen we dubbel ivm de val van gisteren. Koffie gedronken naast de supermarkt en als we weer langs het zwembad komen, kijken we even of onze hulpverlener er is. Hij is blij dat alles oké is en adviseert ons de route bovenlangs over de weg te nemen. Dat doen we en vermijden zo het grindpad. (Wel aangegeven welk pad we hadden genomen waar Bert is gevallen).
Door naar de grens met Tsjechië! We passeren de obelisk tussen Duitsland en Tsjechië en gaan een nieuw land in. We komen door de grote stad Cheb met een mooi marktplein in allerlei pasteltinten. En na een korte kennismaking met de fietspaden hier, staan we op een zeer mooie schone camping.

Dag 22 Podhrad-Klaster Tepla 57km

Wat een zware route vandaag. De wegen waar we op fietsen zijn soms zo slecht dat we beter kunnen gaan lopen. Langs de autoweg is het soms wel beter, al hobbelt alles op de fiets incl. de ribben van Bert. De plaats Mariánske Lázne is indrukwekkend mooi. Eén en al toerisme en heel veel bezienswaardigheden, maar we moeten door. De route klimt 150 hoogtemeters en met al die bagage is dat klimmen, uithijgen en doorduwen. Eenmaal boven was er helaas niets om te eten. Dan dalen wij af en komen bij een restaurant. Heerlijk stoofvlees gegeten. Daarna door naar de camping. Pfff er staan alleen maar achterstallige blokhutten. Wc deuren kunnen niet op slot en weer een simpel douchegordijn. Ach als het water maar warm is en er wc papier is. De tentjes staan uiteindelijk om 2100 uur op een plekje héhé.

Groetjes van twee bikkels

• 09 Juli 2018 - 20:19

Inge:

Yeah!!! Ze zijn dr bijna ! Morgen het doel bereikt , Joop dat jullie nog een paar fijne dagen hebben in Praag. Toppers zijn jullie, kusss

• 09 Juli 2018 - 21:02

Doris:

Lieve mensen bijna volbracht.Ik hoop voor jou Bert dat je er toch voldoende van kunt genieten.Een mooie prestatie ook voor dochter Daniëlle.Ten slotte is het voor haar de eerste keer. Komt er nog een volgende keer Daniëlle.Groet Doris.